New Generation DAF XD

Stap in de toekomst

DAF luidt de toekomst van distributie in met de nieuwe XD. Deze stelt een gedurfde norm voor het segment, met spannende nieuwe functies die echt een verschil maken.

  • Beste directe zicht voor drukke stedelijke gebieden.
  • Eenvoudige opstap met twee treden voor chauffeurs die vaak in en uit de cabine klimmen.
  • Een uiterst comfortabele zitpositie met meer verstelmogelijkheden dan ooit tevoren.

Het resultaat is een geweldige omgeving voor rijden, werken en rusten.

De juiste cabinevariant voor uw distributietoepassing

De nieuwe generatie DAF XD wordt geleverd met een Day Cab, Sleeper Cab of Sleeper High Cab in een compleet assortiment 4x2- en 6x2-asconfiguraties, zowel trekkers als bakwagens. Uit het assortiment dakspoilers kunt u een dakspoiler kiezen die past bij uw trailers of opbouwen. Op deze manier kunt u altijd het beste voertuig voor uw specifieke toepassing selecteren.

Slaap cabine

  • Groot, comfortabel matras
  • Handig bedieningspaneel aan de achterwand
  • Grote opbergruimte onder het bed
  • Optionele lade met unieke geïntegreerde flessenhouder

Slaap hoog cabine

  • Stahoogte van 175-200 cm
  • Eén bed als standaard en optioneel tweede bed
  • Optionele tafels in het dashboard en opklapbare bijrijdersstoel
  • Grote dakconsoles met ruimte voor een magnetron

Dag cabine

  • Ideaal voor chauffeurs die alleen overdag rijden
  • 150 mm langere cabine aan de achterzijde
  • Uitgebreide verstelmogelijkheden voor stoel en zitpositie
  • Extra opbergruimte aan de achterzijde
  • Opklapbare derde stoel als optie

Lage raamlijnen en grote voorruit

Ruit met zicht op de stoeprand en opklapbare bijrijdersstoel

Optimale spiegelpositionering

DAF Digital Vision System

DAF Corner View

Schermen van het DAF Digital Vision

Truck Trading Group

Extreem sterke, robuuste cabineconstructie

De Nieuwe Generatie DAF trucks hebben een compleet nieuwe en extreem sterke cabineconstructie die de inzittenden aan alle kanten bij een aanrijding beschermt. Aan de voorzijde zijn energie-absorberende kokers (crash boxes) geïntegreerd en kreukelzones in de achterkant van de cabine bieden bescherming tegen schuivende lading, zodat de werkplek van de chauffeur veilig is. Het dak is versterkt om de inzittenden van de cabine optimaal te beschermen als de truck kantelt.

ProCaDis veiligheidssysteem

Dankzij het unieke en gepatenteerde ProCaDis (Programmed Cab Displacement System) van DAF kan de cabine van een XD bij een frontale botsing 400 millimeter op het chassis verschuiven om de energie te absorberen en te voorkomen dat de cabine losraakt. Op deze manier wordt met ProCaDis de cabineconstructie in stand gehouden en hebben de inzittenden van het voertuig de maximale overlevingsruimte.

CoDeS veiligheidssysteem

Het Controlled Steering Column Deformation System (CoDeS) van DAF zorgt ervoor dat het stuurwiel gecontroleerd van de chauffeur af beweegt, bijvoorbeeld bij een kop-staartbotsing. Het dashboard bevat schokabsorberende panelen die de knieën van de chauffeur bij impact beschermen.

Afgeronde voorruit

De afgeronde voorruit is naadloos verbonden met de A-stijl en combineert de beste zichtlijnen in zijn klasse met uitstekende aerodynamica

Aerodynamische bodemplaat

De bodemplaat met geïntegreerde luchtgeleider optimaliseert de luchtstroom onder de truck. Dit minimaliseert turbulentie in de onderstroom.

Aerodynamische afdichtingen

Aerodynamische afdichtingen helpen de luchtweerstand te minimaliseren en dragen bij aan optimale aerodynamische prestaties.

Dakspoilers

Er zijn speciale dakspoilers leverbaar voor elk van de drie cabineuitvoeringen van de XD, variërend van een compacte spoiler dicht bij de opbouw tot grote dakspoilers voor hoogtes tot maar liefst 4,5 meter.

Geoptimaliseerde aerodynamica in de motorruimte

Er zijn allerlei maatregelen genomen om de aerodynamica in de motorruimte te optimaliseren, zoals de afsluitingen rondom de luchtkoeler en de radiateur, luchtstroomgeleiders, deflectoren, recirculatiebarrières en gesloten wielkastafdekkingen.

Fenders

Holle fenders leiden de lucht naar de trailer, wat de aerodynamische prestaties verbetert en direct bijdraagt aan een lager brandstofverbruik en lagere emissies.

Truck Trading Group

Service van de toekomst

Met de introductie van de Nieuwe Generatie DAF begint DAF aan een nieuw tijdperk op het gebied van onderhoudsgemak.

  • Over-the-air-updates voor de motor en motornabehandelingssystemen, de elektrische regeleenheid (ECU), de centrale beveiligingsgateway (CSG) en DAF Connect.
  • De voertuigdiagnose is opnieuw ontworpen om de monteur - in het zeldzame geval dat zich een probleem voordoet - nog directer naar de achterliggende oorzaak te leiden.
  • Standaard onderhoudsintervallen van 125.000 kilometer per jaar.
  • Voor langeafstandstoepassingen is een optie met een verlengd onderhoudsinterval tot 200.000 kilometer mogelijk.
  • Hierdoor heeft elke truck, ongeacht de toepassing, een service-interval van een jaar; een unicum in de industrie.
  • DAF MultiSupport biedt reparatie en onderhoud in heel Europa, wat resulteert in maximale flexibiliteit en voertuigbeschikbaarheid.
  • DAF Connect ‘Connected Navigation’ biedt praktische verkeersinformatie en de mogelijkheid om routes vanaf de thuisbasis naar de truck te verzenden.

Truck Trading Group

Gemakkelijk in- en uitstappen

We hebben naar elk aspect van het werk van de chauffeur gekeken om te zorgen voor optimaal comfort. Zo kunnen chauffeurs die veel stops moeten maken gemakkelijk in en uit de nieuwe DAF XD stappen.

In de praktijk betekent dit standaard twee treden. Voor grotere wielmaten (meer dan 315/70) kunnen chauffeurs met drie treden gemakkelijk in de truck stappen.

Het portier draait ver open en heeft logisch geplaatste handrails aan de A- en B-stijl. Voor optimale toegankelijkheid kan het stuurwiel in een handomdraai in een rechte parkeerstand worden vastgezet. En eenmaal binnen wacht een geweldig interieur op de chauffeur!

Truck Trading Group

Geweldige rijeigenschappen

Met de Nieuwe Generatie XD zet DAF een grote stap op het gebied van rijden en rijgedrag. Dankzij het hogere koppel in de hoogste versnelling is de PACCAR MX-11 uiterst efficiënt en biedt superieure souplesse. Tegelijkertijd maakt de nieuwe TraXon versnellingsbak manoeuvreren veel gemakkelijker en nauwkeuriger.

Vernieuwde functies zijn onder meer de geautomatiseerde wegrijversnelling en 'urge to move', waarbij het rempedaal wordt gebruikt om de truck in beweging te zetten. De functie Rock-Free helpt een vastgereden voertuig los te rijden door het gaspedaal voorzichtig in te trappen. Deze functies maken een handgeschakelde versnellingsbak volledig overbodig.

De soepelste rijervaring

De langere cabine maakt gebruik van een nieuw ontwerp van het chassis aan de voorzijde met hoge torsiestijfheid, wat bijdraagt aan een uitzonderlijk chauffeurscomfort. Daarnaast heeft de Nieuwe Generatie XD een volledig vernieuwde cabinevering, een nieuw frontontwerp en nieuwe stabilisatorbussen voor de cabine. Dit alles helpt trillingen in de aandrijflijn, de stoelen en de stuurinrichting te verminderen en het comfort nog verder te verhogen. Het ontwerp van de achterasophanging zorgt voor superieur rijgedrag.

Extreem stil

Dankzij de geoptimaliseerde vorm van de cabine en dikke portierrubbers wordt windgeruis tot een absoluut minimum beperkt. Het geluidsniveau in het interieur is dan ook fenomenaal laag, waardoor chauffeurs langer alert blijven. Stap in en geniet van de stilte!

Truck Trading Group

Neem contact op met onze verkoper

Erwin Van Achten

Verkoop Trucks

0479/79 89 20 erwinvanachten@ttbrabant.be Contacteer Erwin
Website design & development by Logo Popkorn